3 стъпки за Пристанище Варна

Тъй като говорим за работа и за работни места, важно е да знаем, че 65% от товарите на пристанище Варна са експорт на насипни материали, и ги виждаме. Естествено товаренето на скраб също е бизнес и рязането на скраб също е бизнес, но ако говорим за нови работни места, за работа за квалифицираните хора, за нова промишлена зона в Североизточна България, за работа за всички тези хора, които завършват осемте висши училища на Варна, това не е бъдещето. Бъдещето са модерни контейнерни терминали и зона за промилена преработка. Ние държим на нашия проект, който е залегнал и е в общия густройствен план, който е пренасяне на пристанището в западната зона, на запад от Аспаруховия мост, с модерни контейнерни терминали, модернизация на ЖП връзката с Русе, за да може варненското пристанище да бъде врата към Изтока, през него да влизат стоки за цяла Европа, включително и за Западна, а не просто пункт за износ на сурови материални.

Естествено, една такава цялостна реконструкция на водния транспорт и жп връзката между Варна и Черно море, Дунав и нататък – Централна и Западна Европа не е нещо евтино, но с д-р Москов, с помощта на нашите регионални експерти, ние сме подготвили подробен план за действие и подробен бюджет, който възлиза на една сума от порядъка на 900 милиона евро. Огромна част от тези средства могат да бъдат обезпечени с европейски пари. Никога не са усвоявани тези програми за воден транспорт в България, нито за пристанища и не са усвоявани, защото особен интерес на правителството на ГЕРБ винаги е било да се подаряват пристанищата на близки на премиера. Оттам няма никакво развитие. Единствено се експлоатира даденото и това стана в Лом, това стана на Русе-Запад, това стана на Росенец, най-известният случай с „Лукойл – Нефтохим“

Във всъщност аз за себе си винаги съм бил сигурен, че това е пътят на богатството и пътят за създаване на работни места. Воден транспорт, пристанище, реки, цяла Европа е най-богата там, където са пристанищата и водните пътища. Между другото, дядо ми Боян, той е втория на снимката тука, той е бил основния двигател на тази модернизация през 30-те години, тойе вярвал изключително много във водния транспорт и страшно много е съжалявал за това, че тогава България е била изполирана държава без излаз на отворено море, с лоши отношения с Гърция, с Турция. В момента всички тези проблеми ги няма, ние имаме огромни шансове наистина за десетки хиляди нови работни места, включително за висококвалифицирани специалисти и инженери в търговията, които просто не се използват.

Оставете коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>