Иван Иванов: Добрата инфраструктура е моторът на растежа на икономиката

DSC2118Господин Иванов, как оценявате състоянието на транспортната инфраструктура в Област Стара Загора?

-  Местоположението на град Стара Загора определя неговото важно значение като транспортен център. Това е било оценено още в древността. Съвременните транспортни оси, за съжаление, все още не са изградени. АМ „Тракия” ще бъде завършена със закъснение. Тунелът под Шипка продължава да бъде в проектна фаза. А именно добрата транспортна инфраструктура се явява мотор за растежа на индустрията и услугите в едно общество,особено когато е в криза като днешната.

-  Кои трябва да бъдат приоритетните проекти за областта?

-  На първо място трябва да се ускори изграждането на тунела под Шипка. За тази цел трите фази на проекта: обходен път на Габрово, тунел под Шипка и обходен път на Казанлък е необходимо да се реализират едновременно, а не в посочената последователност. Това би намалило наполовина времето за строителство. За този проект е осигурено европейско финансиране, важното е то да бъде оползотворено без закъснение. Вторият важен проект е изграждането на логистичен хъб (център) на мястото на Аерогара Стара Загора. Макар проектът да е резултат от частна инициатива, общинската и държавната администрация трябва да подкрепят начинанието, защото чрез него Стара Загора ще се превърне във врата на Европейския съюз за стоки от Каспийския регион, от Близкия и Далечния изток. Градът ще бъде средище на въздушен, шосеен и железопътен транспорт, а чрез пристанище Бургас – и на морския транспорт.

-  В програмата на коалиция „ДСБ – БДФ”, представлявана от Вас, заложени ли са други инфраструктурни проекти за областта?

-  Вече трета година се забавя разширението на връзката от АМ „Тракия” до Стара Загора в участъка от магистралата до Летище Стара Загора. След като МРРБ отказа реализацията на връзка между магистралата и града в западно направление през с. Калояновец, сега 5-километровият стеснен участък до летището създава сериозна опасност от тежки пътно-транспортни произшествия по тази единствена артерия, която свързва града с АМ ”Тракия”. От голямо значение е също така рехабилитацията на пътя Стара Загора-Раднево, който е много натоварен поради големия брой жители на Стара Загора, работещи в Мини „Марица-изток” и в трите големи ТЕЦ–а в Маришкия басейн. От подобна важност е изграждането на връзката от АМ „Тракия” до Раднево, известна като втория подход към общинския център. Има, разбира се, редица пътни връзки в областта, за които е нужен спешен ремонт: пътят Гълъбово-Опан, на който не е положен горен износващ пласт, Чирпан-Винарово, разбит от камионите, използващи кариерата за строителни материали, Чирпан-Златна ливада – до най-стария християнски манастир в Европа, обходният път на Гурково, пътя Шипка-Горно Сахране-Павел Баня -Турия-Брезово и др. От особено значение за развитие на туризма е изграждането на удобни пътища до важните археологически находки в Долината на тракийските царе, до най-старите медни мини в Европа - на 7 км от Стара Загора и др. ДСБ са убедени, че добрата транспортна инфраструктура е нужна не само за бързото и удобно придвижване на гражданите, но най-вече за икономическото развитие на района чрез предоставянето на услуги и транспортирането на стоки към страната и чужбина. За това нейното развитие е наш приоритет в следващото управление.

Интервю на Мариана Стоилова

Източник: http://nikak.bg/?p=7319

Оставете коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>